En varmaan ole ainoa, joka vuorokauden vaihtuessa ajattelee "teen vielä tämän kuvion loppuun" tai "eihän tähän mene enää kuin parikymmentä minuuttia ja tämä on valmis...". (Enhän??) Joo-o, puoli yksi päättelin viimeiset langat Fifistä.

Yhden aikaan taisin nukahtaa, pakollisen lukuhetken jälkeen. Kolmelta Tinja nojaili sängyn laitaan. Laitoin takaisin. Nousi ylös. Nostin viereen pötköttämään. Nousi istumaan. Kaadoin pitkälleen. Nousi seisomaan mua vasten ja heitti tutin pois. Laitoin selälleen ja hain maitoa. Joi maidon, nousi ylös. Kaadoin taas kerran pitkälleen, alkoi itkeä sydäntä särkevästi. Nousi ylös, kaadoin sadannen kerran viereen ja annoin rättiä. Nousi taas istumaan ja niin edelleen ja niin edelleen. Puoli viideltä aloin olla ihan kypsä. Viideltä nukahti. Kello on nyt puoli kuusi, minä olen hakenut lehden ja käynnistänyt koneen. Yhdeksältä neuvola. Voitte vaan kuvitella kuinka seitsemältä mua alkaa väsyttää, neuvolaan lähtiessä olen vihainen kuin takapuoleen ammuttu karhu. Voi *** sentään. Ei tässä muuten mitää hätää oliskaan, isi saisi hoitaa aamutoimet. Mutta just tänään se neuvola, ja vielä noin "aikaisin".

            5832.jpg

Niin, tässä syyllinen, jonka takia olen hereillä näin aamutuimaan. Toissapäivänä oli aika lähellä, että Fifi olisi lentänyt loppuvuodeksi nurkkaan marinoitumaan. Olin jemmannut sen hetkeksi sohvalle peiton alle, mutta neiti Näppärähän oli käynyt sen sieltä kaivamassa. Isi totesi että jotain se riepotteli huolella äsken.. joo, miksiköhän ei ottanut pois sitä likalta???? Tietysti silmukoita pudonnut n. viisi kappaletta, ja langankiertojen kohdat on NIIN mukavia selvittää. Sain kuitenkin työn takaisin puikoille kohtuullisessa ajassa, ja pääsin jatkamaan.

Eli: 200g Butterfly-Fifiä. 30 ruutua ja n. 110cm leveyttä. Olishan siitä voinut vielä vähän isomman tehdä Lauran malliin, mutta suoraan sanottua mua alko jo tympiä koko kuvio. Kun vielä puikot oli kolmoset tai kolme ja puoli.. (en todellakaan jaksa enää tarkistaa). Jos vielä Fifin teen, lanka on paksumpaa ja puikot ainakin vitoset. Tämä nyt on tälläinen kesäfifi.

Taidanpa mennä kilkuttelemaan kutosilla anopin huivia. Adios.